onsdag 30. januar 2013

Dag 3 av utplassering!

Dagens Oppgaver:

- Helpdesk
- Ommøblering (igjen..)
- Active Directory Users and Computers (ADUC)

Helpdesk

Blei vist hvordan helpdesk fungerer og hva jeg skulle bruke det til mens jeg er ute på utplassering nå.
Etter jeg hadde fått en grei gjennomgang av dette, opprettet vi en bruker til meg for at jeg skulle kunne holde på selv.
Fikk også min første helpdesk sak tildelt, og måtte da selv se hva oppgaven var og svare brukeren.
Det jeg skulle gjøre var da å finne fram en Iphone, sette i sim-kort og gjøre den klar til bruk. Deretter sende en melding til brukeren om at den var klar til å hentes.

Fikk også tildelt en annen sak, som jeg gjennomgår mere under (ADUC punktet)

Ommøblering(igjen..)

Vi måtte tilbake på samme kontoret som i går for å bli vist hvor skapet skulle stå!
Lettere sagt, vi hadde ikke gjort noe galt men det kom opp en ide på hvordan vi kunne forbedre plassforbruken på kontoret.
Så vi måtte da flytte rundt på møblene igjen så det blei slik det skulle stå framover.

ADUC

Den andre helpdesk saken jeg fikk tildelt innebar at jeg måtte inn i ADUC.
Saken var at brukeren ville at vi skulle sette sammen nye grupper utifra hvordan ansvar de ansatte hadde.
Så det jeg måtte gjøre var da å lage nye grupper(5 stk) også gå inn i ADUC hvor alle brukerne lå ifra før.
Der måtte jeg markere de brukerne som skulle i hver enkelt gruppe.

Høres simpelt ut, men problemet var det at jeg måtte gå igjennom en 10-siders liste over alle navnene hvor ansvaret de hadde stod opplistet.
Utifra lista jeg hadde fått, måtte jeg markere navnene på skjermen og legge de til når alle var markerte.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar