torsdag 31. januar 2013

Dag nr 4 i utplasseringen!

Dagens gjøremål:

- Svare på innkommende henvendelser
- Rydde på kontoret
- Ta eventuelle saker som kom opp

En rolig dag på jobben

Det denne dagen ble til var mest rydding og svaring på henvendelser på helpdesk.
Så det vi startet med var å begynne å rydde unna utstyr som egentlig skulle vært lagt i hyllene for lengst, samt at vi ryddet bort noen pappesker osv.

Henvendelser på helpdesk

Det var et par henvendelser på helpdesk i løpet av dagen, og jeg fikk ansvaret på å ta noen av de jeg kunne utføre raskt.
De sakene jeg fikk var:
- Levere en Iphone når brukeren var kommet for å hente den
- Tilbakestille et passord for en av brukerne
- Legge til en bruker i en ny gruppe.
Disse sakene var relativt lette oppgaver.
Når jeg skulle tilbakestile en brukers passord måtte jeg jo først og fremst finne brukeren i AD også gå inn på settings og change password. Til slutt sende svar tilbake om at passordet var tilbakestilt og brukeren kunne logge seg inn.

Den andre saken om å legge til en bruker i en ny gruppe var også en enkel oppgave, da jeg kun trengte å søke opp brukeren i AD, høyreklikke --> add to group.. --> søke opp gruppen også legge til.

Samtidig var det noen spørsmål som ble stilt som jeg svarte på eller spurte om mer informasjon angående problemet.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar