fredag 1. februar 2013

Siste dag, første uka!

Siste dagen i uka!
Og dagens gjøremål var som følger:
- Vise elektrikeren hvor han skulle sette opp nye stikkontakter
- Fullføre gruppene i ADUC
- Tilbake til Toso skolen


Vise elektrikeren

Da elektrikeren (sjefen min ifra i fjor da jeg var utplassert som elektriker) var kommet tidlig, samtidig med oss omtrent, skulle jeg vise han inn på det kontoret hvor vi ommøblerte.
Der skulle han sette opp nye doble stikkontakter så jeg måtte vise han hvordan vi hadde tenkt og snakke med han om hva som er best utifra det kontoret skal brukes til.

Fullføre gruppen i ADUC

Jeg hadde jo ifra før opprettet noen grupper i ADUC, lagt til brukerne der de hørte til og trodde jeg var ferdig.
MEN, da jeg var ferdig med å vise elektrikeren rundt og var kommet tilbake på vårt kontor tok det ca 5 min før det kom en bruker og spurte etter meg. Da fikk jeg en oppdatert liste med alle brukerne som skulle føres inn i gruppene jeg hadde laget.
Så jeg måtte begynne å se over at alle de som jeg allerede hadde lagt til i gruppene stemte med den nye oppdateringen, og etterpå begynne å legge til de nye og de som hadde byttet avdeling.
Det var ganske mange brukere så jeg var ferdig med å legge til, søke opp og se over at alle brukerne var der de skulle. Begynte med dette rundt halv 10 - 10, og var ferdig da klokka var litt over 11.

Tilbake i Toso

Da vi var tilbake ifra lunsjpausen lå det en mail å ventet på oss, eller, ventet på Oddbjørn som hadde fått ansvaret med å ordne pc'ene på Toso skolen.
Var dukket opp en ny feilmelding på en annen pc-serie så vi måtte gjøre litt research på hva det kunne være, men som sist var det bare feilmelding på elevbrukerne og ikke administratorbrukerne så vi fikk ikke opp så mye andre løsninger enn sist.
Men derimot var det en nylig løsning som var kommet ut til den pc-serien som det var blitt en annen feilmeld på nå nylig.
Det var at vi måtte inn i sikkerhetsmodus, finne brukerne i "regedit" og så gjøre noen endringer der.

Det vi gjorde var å legge til "_1" på brukerens navn inne i systemfilene og samtidig fjerne den identiske filen med ".bak" på slutten.
Vi fikk ikke helt vite hvorfor dette fungerte, men da fikk vi værtfall låst opp maskinene igjen så elevbrukerne var i stand til å gjøre noe på pc'en.
Problemet var jo at elevbrukerne hadde 0 rettigheter what so ever, altså de kunne ikke engang velge bakgrunnsbilde.
Men det problemet var nå løst, og gikk mye raskere enn å måtte lage nytt image, legge til domene og installere skriver osv på hver eneste maskin med trøbbel på.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar