mandag 11. februar 2013

Siste dag, andre uka!

(litt forsinket, skulle vært lagt ut på fredag, men oppstod litt problemer)

Dagens gjøremål:

- Patche opp alle nye pc'ene til frisklivssentralen og barnevernet
- Helpdesk
- Fikse spotify på en ipad

Patching av nye pc'er

Det vi skulle gjøre her var å avtale med hver av brukerne på disse to avdelingene hvor de ville ha kontor og hvor pc'ene skulle stå.
Etter dette skulle vi plugge i nettverkskabel i veggen og patche den opp i switchen så de fikk nett tilgang og var riktig meldt inn i domenet.
Begynte med dette så fort som mulig på fredagen, og var ca 8 - 9 pc'er som skulle fikses.
Mens Steffen begynte å sjekke domenet på pc'ene og sette fast IP på de som skulle ha dette, skreiv jeg ned alle veggkontaktene så jeg fikk patchet de opp riktig i switchen.
Dette tok oss tid ifra 09.00 - 11.30 ca, og var fortsatt ikke ferdige fordi pc'ene var ikke koblet opp noe som helst så vi måtte finne strømkabler, koble til skjermer og tastatur osv.
I tillegg var ikke de to siste maskinene kommet enda, så vi måtte tilbake igjen rundt klokka 13.00 og fikse de to siste.

Helpdesk

Hadde også vår daglige dose med helpdesk, måtte svare på de henvendelsene som kom inn.
De eneste sakene jeg kunne behandle på fredagen var de som skulle endre på infoen sin i ADUC.

Spotify på Ipad

Jeg fikk også i oppdrag og ordne spotify premium på en Ipad som skulle være på ungdomskafeen, skulle altså laste ned og fikse noen spillelister for brukeren så den var klar.
Var jo en enkel sak, men var et stort problem.
Da brukeren allerede var gått, fant vi jo ut at det ikke fantes noe appel-ID koblet opp til Ipad'en, og jeg viste jo ikke hvem e-post jeg skulle bruke og ikke noe kortnr å bestille premium ifra.
Så sendte en mail og spurte om brukeren kunne komme innom igjen og hjelpe med dette, men har enda ikke motatt noe svar.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar