torsdag 7. februar 2013

Ny dag på utplasseringa

Dagens gjøremål var:

- Fikse ny pc til helsesøster på Jevnakerskolen
- Ordne med nettverkskabler og skriver i Hovsenga Barnehage
- Rydde bort siste rest på kontoret
- Få oppdrag til morgendagen

Ny PC på Jevnakerskolen

Det var altså bestilt ny pc oppe på Jevnaker Ungdomsskole til helsesøsteren der, og vi fikk beskjed om at det eneste som trengtes var bare en ferdig konfigurert pc, tastatur og datamus så var resten klart der oppe.
Så vi konfigurerte pc'en med standard innstillinger og la den til i domenet, samtidig tok vi også og klonet imaget i tilfelle noe skulle skje og vi måtte gjenopprette maskinen.
Etter det blei jeg med Steffen opp for å sette opp maskinen og gjøre alt klart, det tok jo ikke lang tid, bortsett ifra at det manglet skjerm der oppe.
Det var heldigvis en skjerm til overs vi kunne låne av områdelederen, det eneste problemet var at helsesøsteren ikke fikk logget inn da det ikke var noe kontakt med serveren som tok seg av pålogging. Siden det ikke var noe vi fikk gjort der oppe med problemet, reiste vi ned å sa ifra så det ble ordnet.

Ordne i Hovsenga Barnehage

Det vi skulle gjøre her var egentlig bare å rydde litt i kablene inne i skapet, så det ikke var så rotete. Altså surre de pent sammen og stripse de fast så det ble litt mer oversikt, samt og skru fast den switchen som ikke var satt fast.
Samtidig så vi på hvorfor de ikke fikk tilgang til skriveren sin der oppe, men det var en enkel løsning på dette. Problemet var at brukeren trodde at de hadde gått over til den nye terminalen allerede og var logget på den, men der var ikke skriverne lagt til og delt enda, så han måtte fremdeles bruke den gamle terminalen.

Siste rest med rydding!

Nå var vi litt leie av å rydde småting på kontoret, så i dag tok vi et skikkelig tak og blei ferdige.
Det som egentlig manglet var å hive ut alle pappeskene som lå og tok plass.
Så vi begynte å presse sammen og bære ut alt av papp og hive det i kontieineren ute.

Nytt oppdrag, starter i morgen

Vi var oppe ved de midlertidige kontorene til den psykiatriske avdelingen for å få en oversikt over hva som måtte gjøres der oppe.
Og det som måtte gjøres var altså å koble opp en maskin på hvert av de sju kontorene der, patche de opp i skapet i etasjen under, samt og sette fast ip på de og sjekke at alle var i orden.
Vi blei vist rundt for å vise hvor maskinene skulle stå og hvor veggpunktene var, og hvor skriver/printer skulle stå. Så var det bare og sette i gang i morgen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar