onsdag 6. februar 2013

Ca halvveis!

Dag nr 3 i andre uka i utplasseringa!

Dagens gjøremål:

- Gjøre oss ferdige i Toso
- Fortsette å konfige den statsjonære pc'en
- Feilsøke på helsestasjonen
- Gjøre endringer i AD

Tilbake i Toso

Vi reiste da tilbake igjen til Toso skolen for å gjøre oss ferdige med de siste 14 pc'ene.
Det vi altså gjorde var å legge til skrivere, sette google som starside og aktivere word og mediaplayer.
Dette var også gjort på veldig kort tid akkurat som i går da vi tok 3 og 3 pc'er samtidig.

Stasjonære pc'en

Jeg har jo fremdeles den "ødelagte" stasjonære pc'en jeg får sitte å holde på med, så i dag gjorde jeg siste lille endringen på den.
Installerte ny nettleser (Chrome) og gjorde pc'en litt mer personlig enn den var.
Fikk da tillatelse til det da pc'en mest sannsynlig ikke vil bli brukt etter at jeg er ferdig der.

Feilsøking på helsestasjonen

Vi fikk inn en sak på helpdesk angående at flere brukere hadde problemer med å logge på "åpent nett" borte på helsestasjonen, så jeg og Joachim reiste bort for å feilsøke og finne ut hva feilen kunne være.
Vi prøvde da først å komme oss inn som administrator, men fikk fortsatt beskjed om at vi ikke fikk kontakt med serveren.
Så vi sjekket switchen for å se om alle hadde tilkobling der, noe ikke alle hadde.
Det vi gjorde da var å se hvordan det gikk med å pinge, noe som heller ikke gikk fordi det vi fant ut var at det var en DHCP feil som gjorde at maskinene fikk feil IP-adresse.
Siden det ikke var noe vi fikk gjord noe med der å da måtte vi bare informere brukerne om problemet og fikse det så fort vi fikk sjansen til det.

Endringer i AD

Den siste oppgaven for dagen var å oppdatere brukere i AD.
Så jeg fikk tilsendt noen få brukere, da det ikke var så veldig mange det trengtes å gjøre endringer på.
Også satte jeg i gang med å søke opp de forskjellige brukerne, legge inn adresser, telefonnr, arbeidsplasser osv av det som trengtes av informasjon på brukerne.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar