tirsdag 5. februar 2013

Utplassering v. 2.2

Dag 2, uke 2!

Dagens gjøremål

- Tilbake i Toso for å klargjøre elevpc'ene
- Fikse en stasjonær pc
- Mer smårydding
- Helpdesk

Klargjøring av elevpc'er

Det vi gjorde her var altså å reise tilbake i Toso for å begynne med å klargjøre noen av elevpc'ene.
Det vi måtte gjøre var å logge inn som admin og deaktivere et program (illusion) for å kunne klargjøre elevbrukerne vi hadde utført regedit på.
Da vi hadde deaktivert illusion, måtte vi legge inn google som startside i nettleseren og installere de to skriverne som tillhørte de 14 pc'ene vi begynte på.
Etter å ha gjort dette på de 14 pc'ene så gikk vi opp til ansvarlig og fikk beskjed om at de resterende 14 pc'ene var opptatt resten av dagen, så da måtte vi tilbake igjen i morgen.

"Fikse" en stasjonær pc

Vi mottok en stasjonær pc nede på kontoret som ikke virket, og jeg tok på meg ansvaret for å sjekke ut hva som var galt med den da vi ikke fikk noe annen beskjed en at den ikke virket.
Brukeren var heller ikke interessert i å ha den tilbake så vidt vi vet til nå.
Så det jeg gjorde var å åpne opp maskinen og sjekke at alt av komponenter satt fast der de skulle, også koblet jeg opp en skjerm, tastatur og mus.
Og maskinen bootet rett opp, og jeg sitter nå å bruker den som min pc under utplasseringen.
Var absolutt ingenting feil med den(bortsett ifra at den bare hadde 4GB RAM og en 32-bits versjon av Windows 7)

Mer smårydding

Det gikk altså ut på å rydde litt mer i hyllene og sortere litt enkelt hva som skulle hvor, og rydde bort papirer, kopper osv som ikke trengte å ligge på pultene.

Helpdesk

Det var også i dag som alle andre dager at vi måtte holde oss oppdaterte på hva som kom inn på helpdesk, men i dag var det ingen saker jeg kunne bli tildelt da de sakene som kom inn var ting som sjefen og undersjefen måtte ordne selv.
Men den ene saken om at det var noe surr med nettet på JORS, fikk Steffen oppgaven om å sjekke ut så jeg ble med han for å lære mer om nettverk og feilsøking i praksis.
Det eneste med problemet var at innen vi kom oss ifra samfunnshuset og opp til JORS hadde allerede problemet løst seg selv.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar